Įpročiai, kuriuos turėtų išsiugdyti biuro darbuotojai

Jei esate biuro darbuotojas, kuris didžiąją darbo dienos dalį sėdite prie stalo, Jūs esate linkę patirti nugaros apačios, pečių, kaklo ir alkūnės skausmus. Tai yra simptomai, kurie paprastai atsiranda laikui bėgant. Nemažai žmonių skausmą priims kaip natūralų su amžiumi ateinantį nepatogumą. Tačiau, ilgos sėdimo dabo valandos gali priversti Jus pasijusti daug vyresniu nei iš tiesų esate.

Paruošėme Jums trumpą SVEIKŲ ĮPROČIŲ SĄRAŠĄ! Šie įpročiai sumažins skausmo atsiradimo riziką dėl ilgo sėdimo darbo biure.
1. Keiskite padėtį, sėdėdami prie darbo stalo.
Esminė biuruose dirbančiųjų skausmų atsiradimo priežastis yra ne pats sėdimas darbas ar tai, kad Jūs sėdite 8 val. per dieną. Iš tiesų tai yra dėl to, kad Jūs nejudate 8 val. per dieną. Kai Jūs darbo metu esate vienoje padėtyje (pozicijoje) kelias valandas iš eilės, Jūsų sausgyslės, raumenys ir raiščiai prisitaiko prie tos padėties. Konkrečios raumenų grupės tampa neįprastai įtemptos ir silpnos.
Rekomenduojama reguliariai pakeisti padėtį. Atsistokite trumpam bent kas 10-15 minučių. Sėdėdami prisiminkite įtempti pilvo raumenis, ištiesdami nugarą. Tuo pat metu įsitikinkite, kad jūsų galva yra vienoje linijoje su kūnu (ausys ir pečiai vienoje linijoje), mentės suglaustos viena prie kitos. Tai padės išlaikyti tinkamą laikyseną. Šiuos raumenis galite keletą minučių laikyti įtemptus ir tai padaryti kas valandą.
2. Pietų pertraukos metu išeikite pasivaikščioti!
Pasivaikščiojimas neturi pakeisti pietų. Net ir 15 min pasivaikščiojimas pietų pertraukos metu yra pakankamai, kad pristabdytų fiziologinius pokyčius, vykstančius sėdint prie stalo darbo metu.
3. Pasirinkite sau tinkamus tempimo pratimus, kuriems skirtumėte 5 min darbe.
Pabrėžiame “Jums tinkamus” pratimus, nes tikrai ne kiekvienas darbo metu turi sąlygas išsivynioti kilimėlį ir atsigulti biure ant grindų kas valandą ir atlikti jogos pratimus.
Rekomenduojame pasirinkti 5-7 tempimo pratimus, kuriuos galite atlikti prie darbo stalo, atsirėmę į kėdės atlošą ar sieną.

Leave a reply